Meta Ads

Ram plet med Facebook og Instagram annoncer

Ingen komplicerede og dyre aftaler...

Fra 1.500,- /md.

Dette skal du vide om Meta Ads

Hvad er ... Meta Ads?

Meta er selskabet bag Facebook og Instagram, og Meta Ads betyder egentlig bare annoncering på disse to platforme. Andre kalder det også SoMe annoncering 🙂

Meta Ads er annoncer som vises når du scroller igennem dit IG/FB feed. Det kan være både video, billede og tekstannoncer. I dag bruger man oftest video, da det fungerer rigtig godt.

Den helt store forskel på Meta Ads og Google Ads er, at på Google der er det ofte købeklare kunder der søger efter dine produkter, hvorimod på sociale medier skal du ofte overbevise potentielle kunder på en anden måde, da de ofte benytter mediet når de slapper af og ikke nødvendigvis tænker så meget på at de skal købe eller bestille noget.

Hvordan kan du få udbytte af ... Meta Ads?

Den helt store fordel ved Meta Ads er at man kan ramme meget specifikt med målgrupperne. Der er mulighed for at ramme lige præcis de personer der viser interesse for din type produkter. Det kan gøres på forskellige måder.

Meta har en masse oplysninger og historik på alle deres brugere. Med denne data kan man udarbejde målgrupper der er relevante for dig. 

Meta stiller en masse gode værktøjer til rådighed som arbejder på tværs af dine egne platforme samt annonceplatformen, og det kan i sidste ende hjælpe dig og din virksomhed med at ramme de rigtige personer, og dermed få flere henvendelser og salg.

Hvad kan du forvente af ... Meta Ads?

Det er meget forskelligt hvor “hurtigt” man får resultater med Meta Ads. Du betaler som sådan ikke for et klik eller et resultat. Du betaler baseret på dit outreach. 

For at få mærkbare resultater ud af din annoncering er det vigtigt at kampagne strukturen og målgrupperne er sat korrekt op. Der skal ofte laves en overordnet strategi hvor man kigger på hele din virksomhed og de andre marketing tiltag du i forvejen har, så Meta Ads kan flettes ind og skabe værdi for dig på de sociale medier.

Der er ingen facitliste til hvordan dit Meta Ads setup skal sættes op, det kræver at man tester forskellige tiltag af, og det kan tage tid. Den løbende optimering er til gengæld

Hvad kræver vi af ... dig?

For at eksekvere en vellykket Meta kampagne er det vigtigt at vi har en løbende dialog og vi løbende modtager annonce materiale fra dig. Lige netop med annoncering på sociale medier er det vigtigt ikke at genbruge det samme materiale i alt for lang tid af gangen.

Det kræver at du stiller materiale til rådighed til os. Derudover kræver det også en løbende dialog i forhold til eksekvering af eventuelle sæsonbetonede kampagner, løbende ændringer i din produktportefølje.

Vi forventer at du deltager aktivt i dette arbejde, så vi har de bedst mulige arbejdsvilkår for at kunne skabe en succesfuld oplevelse for dig med annoncering på Meta platformen. 

Kan du selv lave Meta Ads

Ja, men vi anbefaler det ikke. Annonceringsværktøjet i Meta er generelt ret tungt og kompliceret at arbejde med, og der er ikke den store hjælp at hente hos Meta.

Alle kan i teorien opsætte en kampagne ved at følge annonceguiden i Meta, men det handler jo om at nå ud til de rigtige personer, på de rigtige tidspunkter, med det rigtige budskab. Og det kræver et professionelt touch.

Det er også sjældent at en enkeltstående kampagne kan bære sig selv og skabe profit for dig. Hele idéen med at bruge Meta Ads er netop at skabe en sammenhængende annoncestrategi som virker på tværs af alle dine platforme. 

Vi arbejder rigtig meget med funnel marketing når vi arbejder med Meta Ads. Derfor er planlægning, kommunikation og korrekt opsætning af din kampagnestruktur virkelig vigtigt – hvis du altså vil have mest muligt ud af dine annoncepenge. 

Sværhedsgrad

Planlægning
Planlægning af din funnel strategi
Eksekvering
Opsætning af målgrupper
Opsætning af kampagner og annonccer
Vedligehold
Løbende optimering af kampagner

Start med en uforpligtende dialog

Første skridt er at tage en indledende dialog med os. Lad os forstå din forretning, dine behov og lad os se om det kan blive til et match. Det er gratis og uforpligtende.

Referencer

Skal du også være en af vores mange glade kunder?