Google Ads er annoncering på Google. Når du laver en søgning på Google vil de øverste resultater ofte være annoncer, efterfulgt af de organiske (SEO) resultater. De mest benyttede annoncetyper:
Hvilke der virker bedst for dig er noget vi sammen får afklaret.
Dit udbytte af Google Ads er at du er garanteret en top placering på udvalgte søgeord som dine potentielle kunder foretager, og dermed øget trafik og flere henvendelser.
Når du annoncerer på Google bestemmer du selv det daglige klikbudget til Google. Priserne på annoncekliks varierer meget afhængig af søgeord og konkurrence.
Derfor er det vigtigt at sparre med en professionel partner så du får mest muligt ud af dit annoncebudget.
Modsat SEO som er et arbejde man i længere tid skal lave for at få resultater, oplever du resultater med det samme med Google Ads.
Du kan forvente at klikprisen i starten højst sandsynligt vil være lidt højere end den vil være når vi i en periode har haft mulighed for at optimere søgeord, målgrupper og annoncetekster.
Du betaler kun for den trafik der kommer ind på din side, og derfor er det vigtigt også at få omsat den trafik til kundehenvendelser.
Derfor skal du også forvente at din hjemmeside er klar til at konvertere trafik til leads, og dermed bruge nogle penge på at få konverteringsoptimeret din hjemmeside.
Når det kommer til Google Ads, kræver vi faktisk en del af dig. Du kan ikke sætte dig tilbage og forvente at vi laver alt arbejdet. Hvis du skal have succes med Google Ads, er en fælles indsats et krav.
Hvad betyder det helt præcist? Det betyder at vi løbende kommer med forespørgsler til dig. Vi skal bruge annonce materiale, viden fra dig om dine typiske målgrupper, dine produkter, dine sæsonbetonede kampagner og meget mere.
Vi klarer naturligvis det hårde og svære tekniske arbejde, men du bliver nødt til at være en aktiv del af samarbejdet, og det er et krav fra vores side hvis vi skal stå inde for kvaliteten af det arbejde vi leverer.
Google har gjort det nemt selv at opsætte en kampagne, og de har sågar en hotline man kan ringe til gratis, og få hjælp til at sætte annoncer op. Nogle gør dette, og har opnår også tilfredsstillende resultater – i starten.
Der er dog et hav af tekniske aspekter som er vigtige at have i mente, både når man opretter annoncerne, men også når man løbene skal optimere dem. Og det er her de fleste “gør det selv”-Ads folk kommer til kort. Den løbende optimering.
Det er et utrolig tidskrævende og teknisk tungt arbejde, der kræver en konstant finger på pulsen og indgående viden til alle de værktøjer Google har for at optimere og vedligeholde kampagner, målgrupper, annoncer og meget mere.
Det er IKKE noget vi siger bare for at få kunder – det er rent faktisk sandt 🙂
Første skridt er at tage en indledende dialog med os. Lad os forstå din forretning, dine behov og lad os se om det kan blive til et match. Det er gratis og uforpligtende.